Årsmöte i Brevik-Lerviks Vägförening den 2020-03-11, 18:30. Åkersberga Folkets hus.

Hej alla!
Så är det dags för vårt Årsmöte för 2020, och som vi gjort de senaste åren så håller vi det i Åkersberga Folkets Hus, lokal Trälhavet.
Vi startar mötet 18:30 och önskar att ni kommer i god tid så att avprickningen av röstlängden går smidigt. Kaffe med tilltugg kommer att finnas vid lämplig paus under mötet. Ni hittar alla handlingar inför mötet underr fliken Dokument/Årsmöteshandlingar

Trafikstatistik från vår Fartradar

Se bifogade presentationer. Som ni ser så hade vi 961 passager i snitt per dygn in/ut i februari/mars och 1268 i snitt per dygn i september. I de färglada diagtremmen kan ni se hur fort vi åker. Det är stor skillnad på in i området, då c:a 30% kör 30 km/h eller lägre, och ut ur området, då bara 10% håller 30 km/h. Men många kör som ni ser alldeles för fort! Vi har just fått ett nytt bottenrekord! Någon passerad för någon vecxka sedan fartradarn i 73 km/h, 16:45 en vardags eftermiddag!! Fy skäms

Schakt och kabelarbete av Eon, med deras entreprenör Kraftteknik i Stockholm AB

Eon/Krafteknik är nu inne på sista versen med nedtagnig av all gammal blanktråd och vissa stolpar samt uppstädning av deras arbetsplats. Så lagom till våren hoppas vi att detta långa arbete äntligen är över.